Podjetnica za en dan: Verena gre nazaj v šolo






Avtor: VERENA BALAŽIC
LanguageSitter® kot član AmCham Slovenia že drugo leto zapored sodeluje v programu Partnerstvo za spremembe, v okviru katerega se zaposleni iz javnega sektorja za en teden podajo na delo v gospodarstvo in obratno. Prejšnji teden smo tako gostili Vereno Balažic, višjo svetovalko z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, ki je svoj teden v naši jezikovni agenciji opisala v spodnjem zapisu.

PONEDELJEK, 9. 4. 2018

Z zadovoljstvom lahko rečem, da je bil prvi dan mojega dela v podjetju LanguageSitter® najvznemirljivejši, najbolj s kreativnostjo prežet delovni dan, odkar sem zaposlena v državni upravi. To se je zgodilo po zaslugi pomembnega projekta Partnerstvo za spremembe, ki prispeva k vzpostavljanju mostu med podjetniško sfero in javno upravo. Že včeraj, zadnji dan pred nastopom izmenjave, se me je lotevala čudna vznemirjenost, nekakšna emocionalna vznesenost, ki je nihala od anksioznega, tesnobnega počutja zaradi nepredvidljivosti prihodnjega tedna in s tem povezane bojazni, kako se bom znašla v čisto drugačnem okolju podjetniške miselnosti in aktivnosti ter med novimi sodelavci, pa do vznemirljivega pričakovanja nove bogate izkušnje, ki bo, to sem z gotovostjo vedela, presekala siceršnjo birokratsko rutino in mi ponudila vpogled v malo podjetje s hitro rastočo prepoznavnostjo.
Vse bojazni so se razblinile že prvo uro po prihodu v podjetje. Pričakala me je presenetljiva atmosfera – v pozitivnem smislu. Najprej me je ob vstopu v njihove prostore objela pestrost in pastelna toplina barv, nato pa sem doživela še topel sprejem celotne ekipe, ki je pregnal še zadnje dvome in kljuvanja v srcu, kako se bom počutila v teh zame popolnoma novih okoliščinah. Za zelo mlade je menjava delovnega okolja adrenalinski pospešek in izziv, za nas starejše, ki imamo manj kot deset let do upokojitve, pa je to lahko tudi v precejšnji meri stresen dejavnik. A po zaslugi kolektiva zaposlenih v mojem primeru ni bilo tako. 
​Kolektiv je majhen, saj šteje le štiri stalne sodelavce. Ko sem jih srečevala, so me prav vsi navdušili s prijaznostjo, kreativnostjo, neskončno energijo in entuziazmom. Takoj sem začutila, da se bomo vsi sodelujoči v tej izmenjavi lahko pogovarjali zelo sproščeno in odprto ter da nas bo delo v tem kolektivu tudi v smislu osebne rasti obogatilo; to v današnjem tehnicističnem digitalnem svetu nikakor ni samoumevno. Sama sem na faktor človeške empatije izredno občutljiva, zato sem še toliko bolj vesela, da sem bila dodeljena v to, tudi po človeški plati tako bogato podjetje, ki se lahko pohvali s čudovito predanimi ljudmi, ki vsi zrejo proti istemu svetlečemu cilju. Že takoj se mi je zdelo, da je to firma, ki mi bo dala veliko, a česa tako izpolnjujočega nisem pričakovala.
Skupaj z ustanoviteljema

Z zadovoljstvom lahko rečem, da je bil prvi dan mojega dela v podjetju LanguageSitter® najvznemirljivejši, najbolj s kreativnostjo prežet delovni dan, odkar sem zaposlena v državni upravi.
Že takoj ob pričetku delovnega dne me je izredno prijazno sprejel direktor in soustanovitelj podjetja Mart D. Buh ter mi predal celotedenski urnik mojih nalog in aktivnosti v času izmenjave. Urnik je bil zelo natančno razdelan, kar me je zelo razveselilo, saj bom tako lahko predvidela svoje aktivnosti in se pripravila nanje. Več kot uro sem nato v razgovoru z direktorjem spoznavala marketing in tržne strategije podjetja, pri čemer so me je najbolj navdušili mnogoteri inovativni pristopi v tehničnem in vsebinskem smislu. 
Kasneje istega dne sem bila povabljena k soustanoviteljici in vodji izobraževanja in razvoja Deani Jezeršek, ki mi je predstavila celoten postopek dela s klienti in LanguageSitterji®. Ti gredo skozi zelo dodelan in zahteven kadrovski postopek, ki se zaključi z uvajanjem, kmalu za tem pa izkažejo svoje kvalitete v obliki demo ure. Tisti, ki so uspeli priti skozi zahtevno kadrovsko sito izbora, imajo nato kot LanguageSitterji® možnost in obveznost nadaljnjega izobraževanja o specifičnih, za predavatelja po konceptu te jezikovne šole pomembnih tematikah (tudi širših – npr. s področja psihologije ali komunikacije). 
​Zelo pomembno se mi zdi, da zaposleni ves čas bdijo nad potekom izobraževanja, saj mora LanguageSitter® po vsaki uri poročati o vsebini, administrativnih zadevah in o napredku klienta, na koncu pa z evalvacijo klientov in predavateljev podjetje sistematično meri učinke svojih izobraževanj. Ti so res fascinantni; predvidevam, da ravno zaradi po individualnih merah ukrojenih izobraževanj, ki omogočajo tudi zelo veliko prilagoditev z vidika vsebine, trajanja in kraja, kjer se bodo izobraževanja odvijala. Zelo pomembno se mi zdi, kar je poudarila Deana: da gradijo tako na jezikovni samozavesti klienta, ki je bistvena za hiter napredek vsakogar, ki bi rad v kratkem času odlično obvladal določen tuj jezik glede na svoje specifične potrebe in predznanje, kot tudi na kvaliteti in zadovoljstvu svojih LanguageSitterjev®, za katere res lepo skrbijo in s katerimi so v stalnem kontaktu. Na podlagi obveznih kontinuiranih povratnih informacij tako s strani klientov kot LanguageSitterjev® lahko sproti kvalitetno evalvirajo rezultate izobraževanja. Svojo metodo so strnili v svojem motu »Prikrojeno učenje jezikov«, ki na kratko izrazi bistvo njihove filozofije poučevanja in učenja jezikov. 
​Danes sem prisostvovala tudi internemu kolegiju LanguageSitterja®, na katerem je šlo za koordiniranje in reševanje tekočih zadev, kar mi je dalo dober vpogled v odprte zadeve nekega tedna v podjetju.

TOREK, 10. 4. 2018

Današnji dan je bil zelo zanimiv, saj mi je ponudil možnost v živo doživeti prve razgovore kandidatov za LanguageSitterje®. Prisostvovala sem trem razgovorom, ki so trajali po približno pol ure. Tako se je izkazalo, kako to podjetje dejansko goji vizijo odličnosti, kako si je za cilj strateško zastavilo prikrojen, nadstandarden način poučevanja in kako to tudi dejansko uresničuje: predvsem s pomočjo LanguageSitterjev®, ki so zelo kompetentni tako po strokovni kot po človeški plati. Z uresničevanjem cilja doseganja odličnosti je povezan tudi dodelan sistem izbora in nagrajevanja LanguageSitterjev®, ki ga vodstvo podjetja pravkar dopolnjuje in nadgrajuje, kot mi je povedala Deana, saj tudi ta dejavnik posredno gotovo vpliva na rezultate izobraževanj. Po opravljenih razgovorih sva se z direktorjem pogovarjala o kriterijih za izbor kandidatov ter o šibkih točkah in prednostih današnjih kandidatov. To je prvi filter pri izboru kandidatov. Po uvajanju je na vrsti demo predstavitev (testna ura poučevanja); šele če je ta uspešna, kandidat postane LanguageSitter®.
Z Deano Jezeršek

Opravila sem tudi demo uro iz angleškega jezika, kjer se igrala vlogo stranke.
Naslednja naloga je bila priprava profila za demo uro poučevanja, ki jo bo jutri imela kandidatka za LanguageSitterko®. Stranka za demo profil sem jaz osebno, in sicer za izobraževanje iz angleškega jezika. Deana, ki ponavadi pripravlja profile strank za LanguageSitterje®, je popisala vse potrebno za izdelavo profila mene kot stranke, ki ima željo po učenju tujega jezika. Intervju s stranko, ki služi kot osnova za izdelavo pisnega profila, je bil sproščen, a zelo dodelan in profesionalno dobro zasnovan. 
Nato sem šla v posebno sobo prebirat izjave strank o zadovoljstvu z izobraževanjem v podjetju LanguageSitter®. Skoraj vse poudarjajo, da so najbolj zadovoljne z njihovim izredno prilagodljivim sistemom izobraževanja, ki poteka brez učbenikov in je ciljno naravnano prav na specifične potrebe stranke v vseh smislih – vsebinsko, časovno in krajevno. Tako učenje jezika je posledično učinkovitejše kot klasična izobraževanja in stranki tako v času trajanja tečaja kot po njem nudi ogromno samozavesti in zadovoljstva.
Za konec tega dne sem pripravila enourno predstavitev dela MIZŠ in svojega delokroga znotraj ministrstva.

SREDA, 11. 4. 2018

Današnji dan je minil izredno hitro, saj je bil neverjetno pester in aktiven – ne le za zaposlene, temveč tudi zame. Že osmih zjutraj sem prisostvovala dvema urama uvajanja nove LanguageSitterke® za angleški jezik. Deana je izredno natančno, strokovno, a spoštljivo in prijazno uvajala novo LanguageSitterko® in jo v tako kratkem času pomagala opolnomočiti za poučevanje, ki ga bo pričela že v kratkem. V podjetju vsakega LanguageSitterja® najprej sistematično in učinkovito uvedejo po svoji zelo dodelani metodi, kmalu zatem pa ima predstavitveno demo uro. Po končanem uvajanju je LanguageSitterka® Deani postavila še nekaj vprašanj o izvajanju izobraževanj, sama pa sem pridobila precej občutka za to, kaj vse je pomembno pri poučevanju, da ni le uspešno, temveč odlično, drugačno, nadstandardno. 
Growth Meeting

V sredo smo imeli t. i. growth meeting, kar je za ta kolektiv standardna oblika internega izobraževanja, ki združuje teorijo in prakso s področja poslovnega in osebnostnega razvoja zaposlenih.
Sledila je seznanitev z delom sodelavke Ane Čepar, ki se ukvarja s prodajo tečajev posamičnim strankam in podjetjem, kar je bilo zame novo in zanimivo področje. Ana mi je svoja znanja in delokrog prikazala na zelo simpatičen način. Bila je zelo potrpežljiva, čeprav sem imela glede na to, da slabo poznam finančno poslovanje, saj že celotno delovno dobo delam le v državni upravi, veliko vprašanj. Res me je zanimalo, kako poteka prodaja produktov, v tem primeru tečajev, v podjetju.
​Ob koncu dneva sta bili dve uri namenjeni zame najbolj presenetljivemu in osvežujočemu delu izmenjave v smislu poslovne in osebnostne rasti. Imeli smo namreč t. i. growth meeting, kar je za ta kolektiv standardna oblika internega izobraževanja, ki združuje teorijo in prakso s področja poslovnega in osebnostnega razvoja zaposlenih. Navdušilo me je, da so teme takšnih srečanj aktualne – prilagojene trenutnim potrebam v podjetju. Posebej me je navdušilo, da teme lahko predlagajo vsi zaposleni, da torej izbor poteka tudi od spodaj navzgor. 
Tema tokratnega growth meetinga je bila feedback – kako dajati povratne informacije in kako jih optimalno sprejemati. Ti dve uri sta mi dali ogromno, saj smo se najprej osredotočili na teorijo, nato pa praktično ugotavljali, kako se spopadamo in kako bi se lahko bolje spopadali s problematiko feedbacka, ki je za vsak kolektiv tako kratkoročno kot dolgoročno zelo pomemben. V tem pogledu so izbrali res učinkovit model srečanj za poslovno in osebno rast zaposlenih. Ker tudi na ta način stalno nadgrajujejo medsebojne odnose in vzpodbujajo entuziazem vseh zaposlenih, je podjetje uspešno, odlično in prepoznavno v slovenskem prostoru.

ČETRTEK, 12. 4. 2018

Današnji dan se je začel najbolj stresno in razburljivo od vseh, saj sem morala pokazati svoje znanje angleškega jezika na demo uri nove LanguageSitterke® za angleški jezik, kar predstavlja tretje sito v postopku izbora LanguageSitterjev®. Sama sem to uro igrala vlogo stranke, ki je kupila tečaj angleškega jezika. Pred takimi dogodki pri meni vedno nastopi trema, vendar me je ta izkušnja obogatila in mi dala veliko novega znanja. 
Nato mi je Špela Pirc, koordinatorka izobraževanj, predstavila svoje delo. Navdušil me je pristop, ki so ga v podjetju uvedli na tem področju, zlasti kontinuirana in kvalitetna komunikacija Špele z LanguageSitterji®. LanguageSitterji® se lahko vsak dan oziroma po potrebi obračajo na strokovni tim za kakršnokoli pomoč v zvezi z didaktičnimi prijemi, administracijo vodenja poteka seminarjev, učnimi gradivi itd. To povečuje zadovoljstvo LanguageSitterjev® z zaposlitvijo. Model je enako kvaliteten tudi pri posameznih strankah – na ravni strokovni team–LanguageSitter®–stranka poteka odlična komunikacija.
Sledil je sestanek, na katerem so zaposleni pregledovali trenutno stanje posameznih tečajev. 
Skupaj s Špelo Pirc

LanguageSitterji® se lahko vsak dan oziroma po potrebi obračajo na strokovni tim za kakršnokoli pomoč v zvezi z didaktičnimi prijemi, administracijo vodenja poteka seminarjev, učnimi gradivi itd.

PETEK, 12. 4. 2018

Začetek dneva je bil posvečen iskanju vseh dosedanjih strank in partnerjev podjetja ter pisanju zahval in vabil ob peti obletnici podjetja, ki bo 17. aprila, pri čimer je spet prišla do izraza uigranost delovnega kolektiva. S to gesto – vabilom in zahvalo – so hoteli izraziti pozornost vsem svojim dosedanjim strankam in podjetjem, ki so z njimi sodelovali v petih letih obstoja podjetja.
Naj strnem svoje vtise o podjetju LanguageSitter® in izkušnje, ki sem jih pridobila v petih dneh na izmenjavi:
  • V petih dneh, ki sem jih preživela v podjetju, sem na lastne oči videla, kako intenzivna in kvalitetna je stalna komunikacija vodstva z LanguageSitterji®, saj so ti dnevno prihajali v prostore podjetja, kjer so prejeli vse potrebne informacije in takojšnjo pomoč zaposlenih. Poleg osebnih kontaktov ob obiskih na sedežu podjetja komunikacija poteka tudi prek računalnika in po telefonu.

 

  • Z vidika evalvacije izobraževalnega sistema lahko podjetje ocenim zelo visoko, saj evalviranje celote in posameznih elementov kvalitete izobraževanja poteka zelo sistematično, premišljeno, kontinuirano in odzivno. Majhni sistemi imajo proste roke pri vzpostavitvi evalvacijskih mehanizmov in posledično pri uvajanju sprememb. Spremembe so v zasebnih podjetjih, še posebej majhnih, lahko takojšnje in globalne, medtem ko v javnem izobraževalnem sistemu to ni mogoče. Ker sama delam na področju evalvacije in kvalitete javnega izobraževalnega sistema, me je ta vidik zelo zanimal. Na ministrstvu namreč sodelujem v procesiranju uvajanja mikro ali makro elementov sprememb izobraževalnega sistema, zato je bila primerjava teh dveh sistemov zame neprecenljiva.

 

  • Čeprav podjetje obstaja le pet let, ima odličen, vsebinsko in tehnično dodelan know-how. Njihov način dela je dodelan s poslovnega oziroma menedžerskega vidika (zelo inventiven sistem marketinga in prodaje), z vsebinskega in didaktičnega vidika ter z vidika podporne programske opreme, ki prek spletnega sistema omogoča hitro, učinkovito in stalno koordinacijo vseh zajetih v izobraževalni sistem. Tudi ostala programska podpora za učinkovito poslovanje me je navdušila – v podjetju uporabljajo programsko opremo, ki omogoča optimizacijo delovnega procesa v smislu učinkovitosti zaradi lažje koordinacije zaposlenih. Direktor in vsi zaposleni so tako istočasno informirani o tem, v kateri fazi je določena naloga posameznega zaposlenega. Opravljenim nalogam lahko sledijo vsi zaposleni tako prek računalnika kot tudi prek mobilnega telefona, če niso v pisarni.

 

  • Naslednja stvar, ki me je navdušila, je bil dogodek v sredo: growth meeting. To je standardna oblika internega izobraževanja ožje zaposlenih, ki združuje teorijo in prakso s področja poslovnega in osebnostnega razvoja zaposlenih v kolektivu. Navdušila me je tudi aktualnost in prilagodljivost obravnavanih tematik. Odnosi v timu so v majhnem podjetju še posebej občutljivo kadrovsko področje. Izboljševanje tako strokovne kompetentnosti kot osebnostnih značilnosti, veščin koordinacije in timskega dela ter drugih tem s področja osebnostne rasti je dodana vrednost dela v tem timu. Zaznala sem tudi zelo občutljivo in strokovno vodenje direktorja podjetja. Medsebojni odnosi v podjetju se tudi na ta način stalno nadgrajujejo, vodstvo pa vzpodbuja entuziazem in delovno učinkovitost vseh zaposlenih ter povečuje stopnjo zadovoljstva v podjetju LanguageSitter®.

 

  • Celovito gledano sem se v času izmenjave v podjetju LanguageSitter® počutila izredno dobro. Direktor je poskrbel za odlično pripravo na moj prihod, sodelavke so mi bile ves čas na voljo za informacije, pridobila sem ogromno novih informacij, znanja in elementov za svojo osebnostno rast. Vse našteto bom s pridom uporabila pri svojem nadaljnjem delu. 
Celotnemu kolektivu bi se rada zahvalila za še eno komponento delovnega tedna v podjetju: za možnost izražanja osebne kreativnosti. V javni upravi so takšne priložnosti manj pogoste, včasih pa celo slabo sprejete, kar je po svoje logično. Zame je bilo prav v tem smislu zelo osvežujoče doživeti delovni teden v kateremkoli podjetju; še posebej pa sem vesela, da sem dobila priložnost obiskati podjetje LanguageSitter®, saj me področje jezikovnega izobraževanja zelo zanima. 
Verena Balažic

Celotnemu kolektivu bi se rada zahvalila za še eno komponento delovnega tedna v podjetju: za možnost izražanja osebne kreativnosti.
LANGUAGESITTER®, MOJ SKORAJ DOM ZA PET DNI,
ME VSAK DAN Z NOVIM ZNANJEM IN PRISTOPI RAZSVETLI,
ME S PRIJATELJSKO TOPLINO SODELAVCEV ČLOVEŠKO OBOGATI.
VDIHUJEM MLADO ENERGIJO, KI ME RAZGIBA IN RAZVESELI.
ŠE CELO NA KOSILU JE PESTRO,
KO SKUPAJ OKUŠAMO ODLIČNE JEDI,
A TUDI MARSIKATERA NOVA KREATIVNA ZAMISEL
SE NAM V SKUPNEM KLEPETU PORODI.
 
ZARES PESTRA IZKUŠNJA, NAJŽLAHTNEJŠA
V MOJEM DELOVNEM STAŽU,
ME JE MOČNO ZAZNAMOVALA IN IZPOLNILA.
MOJA NADALJNJA KARIERA JE SEDAJ, TO ČUTIM,
TAKO NOVA KRILA IN ZAMAH DOBILA.

Verena Balažic

VERENA BALAŽIC

VIŠJA SVETOVALKA NA MINISTRSTVU ZA IZOBRAŽEVANJE, ZNANOST IN ŠPORT

languagesitter
LANGUAGESITTERKA ZA ITALJANŠČINO

Prijavite se na e-novice: