Iščem jezikovno izobraževanje za svoje podjetje. Zanima me …

Prvi telefonski pogovori ali prva elektronska sporočila s predstavnikom podjetja, ki se zanima za organizacijo jezikovnega izobraževanja za zaposlene, so polna vprašanj na eni in drugi strani. Vedno znova me preseneti, da naročniki običajno dojemajo izobraževanja za podjetja kot neko uniformirano stvar, zaključeno celoto ali produkt. Opažam tudi, da je dojemanje jezikovnih izobraževanj še vedno blizu klasičnemu šolskemu načinu poučevanja. Pri LanguageSitterju® se jezikovnega izobraževanja lotevamo drugače, saj se zavedamo, da lahko le z dobrim poznavanjem potreb naročnika in odprto komunikacijo z njim, dosežemo želene rezultate.
Tega zapisa ne pišem, ker bi se tem vprašanjem želela v prihajajočih pogovorih izogniti, ampak da izpostavim informacije, ki naše bodoče naročnike največkrat zanimajo. Obenem želim še na kratko predstaviti tok procesov, ki vodijo v ciljna in kvalitetna izobraževanja za podjetja.

Vprašanj naročnikov v zvezi z LanguageSitter jezikovnimi tečaji je precej. Katera pa so tista najpogostejša?

Vprašanj naročnikov v zvezi z LanguageSitter jezikovnimi tečaji je precej. Katera pa so tista najpogostejša?

1. Radi bi organizirali jezikovni tečaj za zaposlene. Kako to poteka pri vas?

Super vprašanje. Zakaj? Predvsem zato, ker to kaže na to, da je naročnik odprt za nove poglede, nove pristope, nove predloge in ne postavi lastnih omejitev že takoj na začetku. Odgovor na to vprašanje bomo podrobneje opisali v ločenem zapisu, v nadaljevanju pa naj izpostavim ključne dele.
V prvem koraku se posvetimo poglobljenemu spoznavanju podjetja ali organizacije ter potreb in želja na področju jezikovnega izobraževanja. Naslednji korak je preverjanje predznanja vseh kandidatov in pogovor z njimi. Na podlagi slišanega in ugotovljenega pripravimo predlog izobraževanja: tako glede tipa tečaja (individualni ali skupinski), njegovega obsega in izvedbe kot tudi vsebine. Naročniku ponudbo predstavimo in jo po potrebi dodatno uskladimo.
Celoten proces spoznavanja naročnika in preverjanja trenutnega jezikovnega znanja zaposlenih je do te točke popolnoma brezplačen in neobvezujoč. Služi namreč predvsem kot orodje za naročnika, da na podlagi realne slike trenutnega stanja bolje definira želje podjetja in je dobro seznanjen z možnostmi izobraževanja.

Spoznavanje naročika in udeležencev tečajev je ključno pri pripravi LanguageSitter jezikovnih treningov.

Spoznavanje naročika in udeležencev tečajev je ključno pri pripravi LanguageSitter jezikovnih treningov.
Pred tečaji in v njihovem okviru nas lahko predstavnik naročnika kadarkoli kontaktira, če pride npr. do sprememb pri udeležencih ali če bi program radi kakorkoli prilagodili. Prisegamo namreč na odprto komunikacijo in konstantno prilagajanje, ker je naš glavni cilj organizacija in izvedba tečajev, na katerih zaposleni pridobijo želeno znanje in ki se jih radi udeležujejo, predstavnik naročnika pa ima s sprotno koordinacijo čim manj dela. Poleg naročnikovega vpogleda v potek tečaja naš oddelek izobraževanja konstantno bdi nad tečaji in skrbi, da se ti izvajajo kvalitetno in v skladu z dogovori.

2. Kdaj lahko začnemo?

Na tem področju smo pravi akrobati. Splošen odgovor na to vprašanje bi bil: V roku dobrega tedna po potrditvi ponudbe. Preverjanje predznanja, priprava predloga izobraževanja in ponudbe npr. za pet zaposlenih vzame dva dni, za 150 zaposlenih pa teden ali dva.
Po potrditvi ponudbe potrebujemo še do en teden za pripravo, ki vključuje načrtovanje programa in urnika, izbor jezikovnega trenerja in pripravo z njim/njo ter sprotno obveščanje naročnika in udeležencev o naslednjih korakih. Skratka, od prvega pogovora do začetka tečajev običajno mineta dva tedna, smo pa tečaje organizirali tudi že v dveh dneh. Če se naročniku mudi, tudi LanguageSitterjeva® ekipa stopi na plin.

V roku dobrega tedna od potrditve ponudbe se tečaj že lahko začne.

V roku dobrega tedna od potrditve ponudbe se tečaj že lahko začne.

3. Lahko tečaj poteka na sedežu našega podjetja v jutranjih/popoldanskih urah?

Tečaj poteka tam in takrat, kjer in kadar vam najbolj odgovarja. V popolno prilagodljivost sta namreč vključena tudi urnik in lokacija tečaja. Čeprav imamo poslovne prostore le v Ljubljani, se naši jezikovni trenerji nahajajo po celi Sloveniji in tako organiziramo in izvajamo jezikovne treninge praktično kjerkoli. Če tečaj poteka v živo izven Ljubljane, pri ceni upoštevamo tudi potne stroške, vendar jih vedno poskušamo optimizirati tako, da za tečaje angažiramo lokalne jezikovne trenerje ali da tečaji potekajo drug za drugim. Tudi nam je v interesu, da je dodatnih investicij čim manj. Tečaje pa seveda izvajamo tudi prek spleta, kar se je v zadnjih letih izkazalo za zelo priročno in učinkovito predvsem za dislocirane ekipe ali podjetja, ki spodbujajo delo od doma.

Popolnoma prilagodljivi smo tudi glede lokacije in terminov tečajev.

Popolnoma prilagodljivi smo tudi glede lokacije in terminov tečajev.

4. Katerih jezikov se učijo ostala podjetja?

Najpogostejša izobraževanja, ki jih izvajamo za podjetja in organizacije, so zagotovo tečaji angleščine in nemščine, tako skupinski in individualni. Tu pravzaprav ni nič presenetljivega glede na status angleščine v svetu in glede na gospodarske povezave med nemško govorečimi državami in Slovenijo. Bi pa kljub temu poudarila, da to niso edina jezikovna izobraževanja, ki jih organiziramo za podjetja. V naši košarici tečajev se zelo pogosto znajdejo tudi tečaji slovenščine, hrvaščine, srbščine, francoščine in italijanščine. No, nekatera podjetja potrebujejo tudi znanje kitajščine, ruščine, arabščine ali japonščine.

5. Koliko časa traja tečaj in kolikokrat na teden so srečanja?

Točen odgovor na to vprašanje podamo v predlogu izobraževanja po opravljenem pogovoru z naročnikom in preverjanju predznanja pri vseh kandidatih. Tako pri skupinskih kot pri individualnih jezikovnih treningih za optimalen napredek na splošno priporočamo srečanja dvakrat na teden po 90 minut. Pri skupinskih tečajih, kjer je več kot pet udeležencev ali so ti na voljo le enkrat tedensko, so smiselna tudi daljša srečanja (tri pedagoške ure), pri individualnih tečajih, ko gre za boljše predznanje in možnost redne uporabe jezika, pa krajša (60 minut).

Frekvenca in dolžina srečanj sta odvisni od potreb in ciljev posameznika, skupine ali podjetja.

Frekvenca in dolžina srečanj sta odvisni od potreb in ciljev posameznika, skupine ali podjetja.
Gre pa le za splošno vodilo. Vsak posameznik, skupina ali podjetje ima drugačne potrebe in cilje, zato so lahko naša priporočila drugačna tudi za različne skupine v istem podjetju.
Število ur v paketu je ravno tako sestavni del predloga izobraževanja. Na splošno udeleženec hitreje napreduje na individualnem tečaju kot v skupini, kar pomeni, da je tudi število priporočenih ur za doseg ciljev pri individualnem tečaju manjše kot pri skupinskem. Če bi se tečaja recimo udeležila oseba, ki že ima predznanje jezika in bi želela to znanje le nadgraditi, najbolj pride v poštev 40-urni individualni tečaj. V primeru skupinskega tečaja udeležencev s podobnim predznanjem in cilji nadgradnje bi priporočali 60-urni tečaj. Po zaključenem paketu lahko tako posameznik kot skupina s tečajem nadaljuje, če seveda to želi oziroma če to potrebuje.

6. Lahko najprej spoznamo učitelja?

Pred preverjanji predznanja udeležencev in preden so znane vse podrobnosti v zvezi s tečajem, ne moremo razkriti, kateri jezikovni trener bo tečaj prevzel, ker tega enostavno še ne moremo vedeti. Izbor jezikovnega trenerja je namreč odvisen od programa tečaja, predznanja udeležencev, jezikovnih ciljev, nenazadnje tudi od lokacije in urnika. Na podlagi vseh teh informacij naš oddelek izobraževanja izbere jezikovnega trenerja, ki je po našem mnenju najbolj primeren za izbrani tečaj. Pred začetkom seveda povemo, s kom bo podjetje sodelovalo, poleg tega pa se jezikovna trenerka oz. jezikovni trener v sporočilu tudi sam/sama predstavi.

Jezikovni trener se pred začetkom tečaja sam predstavi udeležencem in podjetju.

Jezikovni trener se pred začetkom tečaja sam predstavi udeležencem in podjetju.

Sem odgovorila tudi na vaše vprašanje?

Vprašanj, ki jih dobim kot skrbnica ključnih strank, je precej; najpogostejša so našteta zgoraj. Če tudi vaše podjetje načrtuje jezikovna izobraževanja in ste si zastavili katerega od izpostavljenih vprašanj, je moj cilj dosežen. V nasprotnem primeru se ob spodnji fotografiji nahajajo vsi komunikacijski kanali, prek katerih sem vam kadarkoli na voljo. No, noči si rada rezerviram za spanje, vikende pa za razne aktivnosti za dušo, drugače pa res kadarkoli.
Urška Švara
SKRBNICA KLJUČNIH STRANK

Prijavite se na e-novice: