MOJE STRANKE KAR POKAJO OD MOTIVACIJE ZA UČENJE TUJEGA JEZIKA = MIT






Avtor: JANA ŽIGON
Ciao! Sem Jana in na jezikovni šoli LanguageSitter® trenutno poučujem italijanski jezik. Takoj na začetku bi lahko napisala, da so moje stranke vedno motivirane za učenje jezika, vendar v resnici ni tako. Popolnemu začetniku včasih manjka lastna volja za učenje fraz, ki so pri njegovem delu sicer nujne in uporabne, saj tako učenje predstavlja tudi napor. Poučujem na primer stranke, ki ob službi in otroku težko najdejo čas in energijo za učenje, spet neke druge stranke demotivira prepočasen napredek glede na pričakovanja in začetni zagon. Tega se kot učiteljica tujega jezika zavedam; prav razumevanje strank, njihovih strahov in dvomov, izvorov motivacije in potreb verjetno loči dobre od slabših učiteljev. 
Ekipa

Razumevanje strank, njihovih strahov in dvomov, izvorov motivacije in potreb verjetno loči dobre od slabših učiteljev.

Jezikovno znanje ni le cilj, jezikovno znanje je proces.

Ure poskušam vedno zastaviti tako, da zgoraj omenjene »nujne in uporabne« fraze vanje vključim čim pogosteje preko različnih avdio-vizualnih materialov ter jih umestim v različne kontekste in jezikovne situacije. In vse naučeno seveda redno ponavljamo in pilimo. Skupaj iščemo rešitve, kako kar najbolj učinkovito in tekoče komunicirati. Velikokrat nam uspe, včasih pa se k razlagi iste teme vrnemo velikokrat, da jo stranka konec koncev zares razume. Jezikovno znanje ni le cilj, jezikovno znanje je proces, mozaik, v katerega na vsaki učni uri dodamo en košček. Tako od učitelja kot od učenca je odvisno, ali bo mozaik poln in raznolik ali enobarven. Ko stranka na primer pove, strokovno besedišče s katerega področja je zanjo prioriteta, bo Languagesitter® točno to vestno naštudiral. Nabor besedišča, ki ga sama študiram, je kar širok: pripomočki za pedikuro; vrste čistil za parket, ploščice, niti laminat mi ne uide; prehranski dodatki. Vendar vse to ni težko, če učitelj svoj poklic opravlja strastno. In konec koncev tudi izve, da steklena pila za nohte ni prav učinkovita, katero čistilo je najboljše za ploščice v kopalnici in zakaj je dobro redno jemati vitamin C. 
Mozaik

Jezikovno znanje ni le cilj, jezikovno znanje je proces, mozaik, v katerega na vsaki učni uri dodamo en košček. Tako od učitelja kot od učenca je odvisno, ali bo mozaik poln in raznolik ali enobarven.

Moj začetek, moji izzivi

Osebno sta mi blizu tako »klasičen« način poučevanja kot Languagesitterjeva® metoda – in oba dobro poznam. Seveda je bila ta metoda zame nov izziv v poučevanju in je še vedno. Kako naj si stranka zapomni posebno težko frazo? Kako bo trajno usvojila raznoliko besedišče? Katere small talk fraze so v italijanščini zares uporabne? Zakaj stranka ni dobro razumela nekega koncepta? Bistvo načina poučevanja pri tej jezikovni šoli, kot ga razumem jaz, je, da stranko prebereš, razumeš, kje ima manko in kaj ji ponuditi, da bo v komunikaciji boljša, hitrejša, učinkovitejša. V tem delu se »najdem«. Seveda nisem bila vedno trdno prepričana, da želim poučevati. Veliko možnosti v tej smeri mi je odprl študij na ljubljanski univerzi in v tujini (to je bila ena najboljših odločitev v mojem življenju). Ko sem iskala tujo univerzo, na kateri bi lahko študirala, sem nevede izbrala eno najstarejših in najbolj cenjenih v Italiji: Univerzo v Padovi. Ta nam je med drugim leta 1678 dala prvo žensko diplomantko na svetu, Eleno Lucrezio Cornaro. Takratni kardinal je nasprotoval dejstvu, da bi ženska lahko dobila naziv diplomirana, »dottore«, kaj šele, da bi diplomirala iz teologije, zato je diplomirala iz filozofije. Tudi Galileo Galilei je obdobje poučevanja na tej univerzi definiral kot najbolj srečno v svojem življenju, saj se mu je Padova zdela odprta za novosti in nov način razmišljanja … Med drugim je na sedežu univerze še vedno na ogled njegov že pošteno črviv kateder. (Languagesitterke® in Languagesitterji®, kdaj gremo na izlet? :))
Padova

Študij na Univerzi v Padovi – ena najboljših odločitev v mojem življenju!

Uspešna ekipa

Naj izpostavim, da imam v tej agenciji možnost, da se lahko kadarkoli obrnem na kolege in vodstvo. Kakršnekoli težave pri poučevanju predelamo skupaj na sestankih, na katerih si izmenjamo ideje, primere slabe in dobre prakse. Zame osebno je ena najzanimivejših in najlepših stvari, da smo si med seboj tako različni: smo različnih narodnosti in starosti, poučujemo ljudi različnih profilov, vendar za mizo vseeno najdemo skupni jezik (no, skoraj vedno), ko predlagamo rešitve za določen problem. In vse nas druži to, da želimo dobro poučevati. 
LanguageSitterji

Vse Languagesitterje® druži to, da želimo dobro poučevati.

Učenje tujega jezika – zabava, ja, a tudi trdo delo

Učenje tujega jezika bi moralo biti zanimivo in zabavno, vendar je za trdno znanje (tako, ki ti po končanem tečaju lahko služi še mesece in leta) potrebno trdo delo. Moje stranke imajo na srečo veliko stika z italijansko govorečimi sogovorniki, kar jim omogoča, da sproti preizkušajo naučeno in tudi prepoznajo svoj manko v besedišču in frazah nasploh. Na srečo so Italijani precej klepetavi (ne, ni treba, da ob tem zavijate z očmi) in po izkušnjah mojih strank v pogovoru tudi radi priskočijo na pomoč. Takšne situacije kasneje predelamo na tečaju, zapišemo osnovne fraze in bistveno besedišče. Podobna jezikovna zagata bo naslednjič veliko manjša. In dober občutek je, ko se zaveš, da je neko znanje sad tvojega truda. Zelo verjetno je, da bo tako znanje trajno. Zato se moje stranke kaj hitro potolažijo, ko morajo fraze spet poiskati, prebrati, popraviti, predelati, si jih znova zapomniti. No, včasih vsi potrebujemo nekaj spodbude. Così è la vita! 🙂 
Pridobivanje znanja

Dober občutek je, ko se zaveš, da je neko znanje sad tvojega truda. Zelo verjetno je, da bo tako znanje trajno.

Jana Žigon

JANA ŽIGON

LANGUAGESITTERKA® ZA ITALIJANŠČINO

languagesitter
LANGUAGESITTERKA ZA ITALJANŠČINO

Prijavite se na e-novice: